dnes je 30.10.2025

Dotaz: Diabetes mellitus v MŠ

22.10.2025, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Abeceda dotací a grantů II připravujemeGarance

17.10.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 00:00:00

Ve druhém díle se účastníci seznámí s obsahem průběžné nebo závěrečné zprávy projektu, nejčastějšími chybami žadatelů a základní terminologií projektové dokumentace.

Školní stravování v souvislostech po novele vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování Garance

14.10.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Od 1. září 2025 je platná novela vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování (ve znění vyhlášky č. 310/2025 Sb.). Mění se nastavení jídelníčků, struktura a hodnocení spotřebního koše i finanční limity na potraviny. Novela rovněž nově upravuje věkové kategorie…

Školy a virtuální realita - možnosti, úskalí, praktické tipy Jak zapojit VR do výuky a neztratit nad ní kontroluLIVEGarance

On-line seminář již proběhl., Ing. Tereza Patočková

Školy byly vždy průkopníkem nových technologií. Mnoho dětí se teprve ve škole učí pracovat s počítačem, bezpečně pohybovat na internetu, ovládat kancelářské programy... Není divu, že školy chtějí dětem představit i virtuální realitu. Jak to ale udělat…

Priority České školní inspekce pro školní rok 2025/2026 ZáznamGarance

7.10.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 02:07:31

Zcela jistě nás čeká rozsáhlá novelizace školského zákona, změny v odkladech školní docházky, nejistá je stále problematika financování nepedagogických a provozních zaměstnanců škol. Velkou výzvou zůstává aktualizace školních vzdělávacích programů. Zkrátka i…

Metodický list pro ředitelky MŠ - Priority ČŠI 2025/2026 Garance

2.10.2025, Zdroj: Verlag Dashöfer

Tento metodický list shrnuje hlavní priority České školní inspekce ve školním roce 2025/2026 pro mateřské školy. Obsahuje stručný přehled klíčových oblastí, doporučení do praxe a legislativní…

Priority ČŠI v MŠ ve školním roce 2025/2026 Garance

1.10.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Česká školní inspekce je nezávislým úřadem. Při hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání a školských služeb vychází Česká školní inspekce ze zásad a cílů vzdělávání stanovených zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším…

Vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání v aktuálním znění (po poslední novele č. 306/2025.) Garance

29.9.2025, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání upravuje:

Změny v mateřských školách po novele školského zákona Garance

25.9.2025, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V roce 2025 došlo k řadě novel školského zákona v souvislosti s přijetím jiných zákonů. Bylo to zákonem č. 52/2025 Sb., kterým se mění zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších…

Novela zákona o pedagogických pracovnících Garance

25.9.2025, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících po novele č. 267/2025 Sb. a změny v MŠ.

Školská legislativa od září 2025: Co se mění a co to znamená pro Vaši školu ZáznamGarance

25.9.2025, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 03:01:25

Rok 2025 přináší největší balík legislativních změn za poslední roky. Pokud jste ve vedení školy nebo školského zařízení, potřebujete vědět, co všechno novela školského zákona a související předpisy mění – a hlavně, jak to ovlivní chod Vaší školy v…

Vzor: Žádost o osvobození od úplaty za předškolní vzdělávání Garance

23.9.2025, Zdroj: Verlag Dashöfer

na základě nové právní úpravy (zákon č. 151/2025 Sb., o dávce státní sociální pomoci) došlo k rozšíření okruhu osob, které mohou žádat o osvobození od úplaty za předškolní…

Kalendář ředitele MŠ 2025/2026 s konkrétními termíny Garance

22.9.2025, Verlag Dashöfer, Zdroj: Verlag Dashöfer

Aktualizováno dle zákona č. 267/2025 Sb. (účinnost od 1. 9. 2025) a souvisejících předpisů včetně vyhlášky č. 160/2024 Sb. a č. 146/2024…

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet | MŠ komplet

Vzor: Směrnice ke stanovení úplaty za předškolní vzdělávání Garance

17.9.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Abeceda dotací a grantů pro pedagogické pracovníky ZáznamGarance

11.9.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 01:02:20

S pojmem projekt, dotace a grant se můžeme setkat v mnoha sférách státního i nestátního sektoru. Dnes již také víme, že mezi základní znalosti v oblasti řízení mateřské školy patří poznatky z oblasti školského managementu. Pro oblast dotací a grantů jsou…

Dotaz: Děti S OMJ

1.8.2025, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Dotaz: FKSP

31.7.2025, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Řešení otázek z 9. lekce Archiv

28.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Kdo je průkopníkem formativního hodnocení?    Varianta odpovědi: Koncept zformuloval Michael Scriven.    

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Kontrolní otázky k 9. lekci Archiv

28.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Nejčastější chyby v aplikaci formativního hodnocení Archiv

28.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Kontrolní otázky k 10. lekci Archiv

28.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Uveďte nejčastější chybnou zpětnou vazbu v procesu hodnocení dětí ze strany učitelek MŠ.    

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Vybrané techniky - příklady Archiv

28.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Řešení otázek z 10. lekce Archiv

28.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Uveďte nejčastější chybnou zpětnou vazbu v procesu hodnocení dětí ze strany učitelek MŠ.    Varianta odpovědi: Zpětná vazba bývá nekonkrétní, často abstraktní.  …

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Kontrolní otázky k 6. lekci Archiv

25.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Kde můžete najít univerzální předlohu přípravy učitelky mateřské školy?    

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Řešení otázek z 5. lekce Archiv

25.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Uveďte, jaký je zásadní rozdíl mezi motivací a stimulací?    Varianta odpovědi: Motivace je, dá se říct, vnitřní hnací síla, která dítě vede k určitému chování nebo jednání. Dává mu množství motivů. Stimulace je na druhou stranu vnější podnět, který může…

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Kontrolní otázky ke 4. lekci Archiv

25.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Vyjmenujte alespoň 3 příklady kroků, kterými může učitelka mateřské školy podporovat dobré klima ve třídě?    

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Řešení otázek z 8. lekce Archiv

25.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Uveďte alespoň 3 příklady složek přípravy, plánování a průběhu vzdělávání v mateřské škole.    Varianta odpovědi: Příprava dětí na reálný život. Podnětnost prostředí. Reflektivní složky.  …

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Zavedení formativního hodnocení do praxe MŠ Archiv

25.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Principy formativního hodnocení Archiv

25.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Formativní hodnocení - základní metodika Archiv

25.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Předpoklady pro úspěšnou aplikaci formativního hodnocení Archiv

25.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Řešení otázek ze 6. lekce Archiv

25.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Kde můžete najít univerzální předlohu přípravy učitelky mateřské školy?    Varianta odpovědi: Univerzální předloha neexistuje. A není dobrou volbou, protože musí splňovat a zohledňovat specifické charakteristiky třídy a dynamiky sociální skupiny.  …

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Kontrolní otázky k 5. lekci Archiv

25.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Uveďte, jaký je zásadní rozdíl mezi motivací a stimulací?    

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Kontrolní otázky k 8. lekci Archiv

25.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Uveďte alespoň 3 příklady složek přípravy, plánování a průběhu vzdělávání v mateřské škole.    

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Řešení otázek ze 4. lekce Archiv

25.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Vyjmenujte alespoň 3 příklady kroků, kterými může učitelka mateřské školy podporovat dobré klima ve třídě?    Varianta odpovědi: Vytvářet dětem bezpečné prostředí. Vytvářet emoční pohodu. Poskytovat dětem pozitivní zpětnou vazbu.  …

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Kontrolní otázky k 7. lekci Archiv

25.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Řešení otázek ze 7. lekce Archiv

25.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Jak by měla být formulována zpětná vazba dítěti?    Varianta odpovědi: Formulace by měla být konkrétní, srozumitelná s ohledem na jeho věk. Bez „nálepkování” a abstraktních pojmů, například: „Tys byl dnes hodný.”  …

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Plánování a příprava Archiv

25.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Metody a formy pedagogické práce a deklarace jejich realizace v kontextu RVP PV Archiv

23.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Řešení otázek z 2. lekce Archiv

23.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Jaké jsou aktuálně preferované formy učení v mateřské škole?  Varianta odpovědi: Prožitkové učení; sociální učení; situační učení.    

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet

Kontrolní otázky ke 2. lekci Archiv

23.7.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Jaké jsou aktuálně preferované formy učení v mateřské škole?    

Přístupné pro: MŠ komplet | MŠ komplet
Dasi - digitální asistent
Dasi
Nahrávám...
Nahrávám...