Dotaz: Diabetes mellitus v MŠ
22.10.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Abeceda dotací a grantů II
připravujemeGarance
17.10.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 00:00:00
Ve druhém díle se účastníci seznámí s obsahem průběžné nebo závěrečné zprávy projektu, nejčastějšími chybami žadatelů a základní terminologií projektové dokumentace.
Školní stravování v souvislostech po novele vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování
Garance
14.10.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Od 1. září 2025 je platná novela vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování (ve znění vyhlášky č. 310/2025 Sb.). Mění se nastavení jídelníčků, struktura a hodnocení spotřebního koše i finanční limity na potraviny. Novela rovněž nově upravuje věkové kategorie…
406/2025 Sb., Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení výše základny pro výpočet odměn členů zastupitelstev územních samosprávných celků podle zákona 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, zákona 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, a zákona 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisůGarance
13.10.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
397/2025 Sb., Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí, kterým se vyhlašuje pro účely nemocenského pojištění výše redukčních hranic pro úpravu denního vyměřovacího základu platných v roce 2026Garance
10.10.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
396/2025 Sb., Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí, kterým se vyhlašuje výše částky rozhodné pro účast zaměstnanců činných na základě dohody o provedení práce na nemocenském pojištěníGarance
10.10.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Školy a virtuální realita - možnosti, úskalí, praktické tipy Jak zapojit VR do výuky a neztratit nad ní kontroluLIVEGarance
On-line seminář již proběhl., Ing. Tereza Patočková
Školy byly vždy průkopníkem nových technologií. Mnoho dětí se teprve ve škole učí pracovat s počítačem, bezpečně pohybovat na internetu, ovládat kancelářské programy... Není divu, že školy chtějí dětem představit i virtuální realitu. Jak to ale udělat…
Priority České školní inspekce pro školní rok 2025/2026
ZáznamGarance
7.10.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 02:07:31
Zcela jistě nás čeká rozsáhlá novelizace školského zákona, změny v odkladech školní docházky, nejistá je stále problematika financování nepedagogických a provozních zaměstnanců škol. Velkou výzvou zůstává aktualizace školních vzdělávacích programů. Zkrátka i…
Metodický list pro ředitelky MŠ - Priority ČŠI 2025/2026
Garance
2.10.2025, Zdroj: Verlag Dashöfer
Tento metodický list shrnuje hlavní priority České školní inspekce ve školním roce 2025/2026 pro mateřské školy. Obsahuje stručný přehled klíčových oblastí, doporučení do praxe a legislativní…
Priority ČŠI v MŠ ve školním roce 2025/2026
Garance
1.10.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Česká školní inspekce je nezávislým úřadem. Při hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání a školských služeb vychází Česká školní inspekce ze zásad a cílů vzdělávání stanovených zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším…
Vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání v aktuálním znění (po poslední novele č. 306/2025.)
Garance
29.9.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání upravuje:
Změny v mateřských školách po novele školského zákona
Garance
25.9.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
V roce 2025 došlo k řadě novel školského zákona v souvislosti s přijetím jiných zákonů. Bylo to zákonem č. 52/2025 Sb., kterým se mění zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších…
Novela zákona o pedagogických pracovnících
Garance
25.9.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících po novele č. 267/2025 Sb. a změny v MŠ.
Školská legislativa od září 2025: Co se mění a co to znamená pro Vaši školu
ZáznamGarance
25.9.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 03:01:25
Rok 2025 přináší největší balík legislativních změn za poslední roky. Pokud jste ve vedení školy nebo školského zařízení, potřebujete vědět, co všechno novela školského zákona a související předpisy mění – a hlavně, jak to ovlivní chod Vaší školy v…
356/2025 Sb., Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o vyhlášení minimální mzdy, nejnižších úrovní zaručeného platu a rozpětí výše příplatku za práci ve ztíženém pracovním prostředí pro rok 2026Garance
24.9.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Vzor: Žádost o osvobození od úplaty za předškolní vzdělávání
Garance
23.9.2025, Zdroj: Verlag Dashöfer
na základě nové právní úpravy (zákon č. 151/2025 Sb., o dávce státní sociální pomoci) došlo k rozšíření okruhu osob, které mohou žádat o osvobození od úplaty za předškolní…
Kalendář ředitele MŠ 2025/2026 s konkrétními termíny
Garance
22.9.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Aktualizováno dle zákona č. 267/2025 Sb. (účinnost od 1. 9. 2025) a souvisejících předpisů včetně vyhlášky č. 160/2024 Sb. a č. 146/2024…
Vzor: Směrnice ke stanovení úplaty za předškolní vzdělávání
Garance
17.9.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Abeceda dotací a grantů pro pedagogické pracovníky
ZáznamGarance
11.9.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 01:02:20
S pojmem projekt, dotace a grant se můžeme setkat v mnoha sférách státního i nestátního sektoru. Dnes již také víme, že mezi základní znalosti v oblasti řízení mateřské školy patří poznatky z oblasti školského managementu. Pro oblast dotací a grantů jsou…
312/2025 Sb., Sdělení Ministerstva financí o vyhlášení predikce průměrné hrubé měsíční nominální mzdy v národním hospodářství pro rok 2026Garance
28.8.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
310/2025 Sb., Vyhláška, kterou se mění vyhláška 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisůGarance
27.8.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
306/2025 Sb., Vyhláška, kterou se mění některé vyhlášky v oblasti školstvíGarance
25.8.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
268/2025 Sb., Zákon, kterým se mění zákon 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákonyGarance
4.8.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
267/2025 Sb., Zákon, kterým se mění zákon 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákonyGarance
4.8.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Dotaz: Děti S OMJ
1.8.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Dotaz: FKSP
31.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Řešení otázek z 9. lekce
Archiv
28.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Kdo je průkopníkem formativního hodnocení? Varianta odpovědi: Koncept zformuloval Michael Scriven.
Kontrolní otázky k 9. lekci
Archiv
28.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Nejčastější chyby v aplikaci formativního hodnocení
Archiv
28.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Kontrolní otázky k 10. lekci
Archiv
28.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Uveďte nejčastější chybnou zpětnou vazbu v procesu hodnocení dětí ze strany učitelek MŠ.
Vybrané techniky - příklady
Archiv
28.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Řešení otázek z 10. lekce
Archiv
28.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Uveďte nejčastější chybnou zpětnou vazbu v procesu hodnocení dětí ze strany učitelek MŠ. Varianta odpovědi: Zpětná vazba bývá nekonkrétní, často abstraktní. …
Kontrolní otázky k 6. lekci
Archiv
25.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Kde můžete najít univerzální předlohu přípravy učitelky mateřské školy?
Řešení otázek z 5. lekce
Archiv
25.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Uveďte, jaký je zásadní rozdíl mezi motivací a stimulací? Varianta odpovědi: Motivace je, dá se říct, vnitřní hnací síla, která dítě vede k určitému chování nebo jednání. Dává mu množství motivů. Stimulace je na druhou stranu vnější podnět, který může…
Kontrolní otázky ke 4. lekci
Archiv
25.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Vyjmenujte alespoň 3 příklady kroků, kterými může učitelka mateřské školy podporovat dobré klima ve třídě?
Řešení otázek z 8. lekce
Archiv
25.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Uveďte alespoň 3 příklady složek přípravy, plánování a průběhu vzdělávání v mateřské škole. Varianta odpovědi: Příprava dětí na reálný život. Podnětnost prostředí. Reflektivní složky. …
Zavedení formativního hodnocení do praxe MŠ
Archiv
25.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Principy formativního hodnocení
Archiv
25.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Formativní hodnocení - základní metodika
Archiv
25.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Předpoklady pro úspěšnou aplikaci formativního hodnocení
Archiv
25.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Řešení otázek ze 6. lekce
Archiv
25.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Kde můžete najít univerzální předlohu přípravy učitelky mateřské školy? Varianta odpovědi: Univerzální předloha neexistuje. A není dobrou volbou, protože musí splňovat a zohledňovat specifické charakteristiky třídy a dynamiky sociální skupiny. …
Kontrolní otázky k 5. lekci
Archiv
25.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Uveďte, jaký je zásadní rozdíl mezi motivací a stimulací?
Kontrolní otázky k 8. lekci
Archiv
25.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Uveďte alespoň 3 příklady složek přípravy, plánování a průběhu vzdělávání v mateřské škole.
Řešení otázek ze 4. lekce
Archiv
25.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Vyjmenujte alespoň 3 příklady kroků, kterými může učitelka mateřské školy podporovat dobré klima ve třídě? Varianta odpovědi: Vytvářet dětem bezpečné prostředí. Vytvářet emoční pohodu. Poskytovat dětem pozitivní zpětnou vazbu. …
Kontrolní otázky k 7. lekci
Archiv
25.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Řešení otázek ze 7. lekce
Archiv
25.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Jak by měla být formulována zpětná vazba dítěti? Varianta odpovědi: Formulace by měla být konkrétní, srozumitelná s ohledem na jeho věk. Bez „nálepkování” a abstraktních pojmů, například: „Tys byl dnes hodný.” …
Plánování a příprava
Archiv
25.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Metody a formy pedagogické práce a deklarace jejich realizace v kontextu RVP PV
Archiv
23.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Řešení otázek z 2. lekce
Archiv
23.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Jaké jsou aktuálně preferované formy učení v mateřské škole? Varianta odpovědi: Prožitkové učení; sociální učení; situační učení.
Kontrolní otázky ke 2. lekci
Archiv
23.7.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Jaké jsou aktuálně preferované formy učení v mateřské škole?
