1.2
Typologie projektů v prostředí mateřské školy
Bc. Lenka Polášková
(Prášilová, M., 2004)
Obrázek 1: Terminologie a typologie v oblasti projektů, dle Prášilové
NahoruTerminologie v oblasti projektování
Projektování pedagogické práce – zahrnuje plánování a přípravu pedagoga, spojenou například s tvorbou třídního vzdělávacího programu či školního vzdělávacího programu. Úzce je navázána na činnost s dokumentací v mateřské škole.
Projektování mimoškolních aktivit - zahrnuje přípravu a realizaci aktivit nad rámec náplně školy.
Projektování rozvoje školy (manažerské projektování ⇨ zpravidla se s uvedeným typem můžeme setkat u vedoucích pracovníků ve školství, zahrnuje souhrnné plánování, spojené s rozvojem a směřováním školy jako celku.
Pedagogický projekt – zpravidla se zaměřuje na výchovně-vzdělávací proces s využitím tzv. projektové metody.
Projektování za účelem získání grantové či dotační podpory – viz například projekt „Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání”.
NahoruČasová osa
Typologie pedagogického projektování, podle…