Výběr z výroční zprávy České školní inspekce 2023/2024 - předškolní zařízení s komentářiGarance
11.2.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferOrganizace předškolního vzdělávání je realizována v souladu s § 34 odst. 1 ŠZ stanovuje obci povinnost zajistit dítěti, které má trvalé bydliště v místě obce a které před začátkem školního roku, do 31. srpna, dosáhlo alespoň tří let, umístění v mateřské škole.…
Šablony pro MŠ - program Jan Amos Komenský II. - varianta pro MŠGarance
8.2.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferCílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny děti prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků škol, podpory zavádění inovativních metod vzdělávání za účelem přípravy výuky v…
Koncept BOZP a BOZ dětí aneb jak se v tom neztratit?ZáznamGarance
3.2.2025, Délka videa: 01:08:55
, Zdroj: Verlag Dashöfer,Školy zajišťují bezpečnost a ochranu zdraví dětí, žáků a studentů při vzdělávání a výchově, činnostech s ním přímo souvisejících a při poskytování školských služeb - školský zákon. Škola podle školního vzdělávacího programu, zpracovaného na základě příslušného…
Osvobození a snížení úplaty za předškolní vzdělávání v souvislostechGarance
1.2.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferS účinností od 1.9.2024 došlo k rozšíření možného osvobození od úplaty za předškolní vzdělávání. Jedná se o rodiny, které pobírají různé varianty přídavků od státu. Od úplaty za předškolní vzdělávání hrazené předškolnímu zařízení, kterou zřizuje stát, obec…
Žádost o osvobození od úplaty za předškolní vzděláváníGarance
31.1.2025, Zdroj: Verlag Dashöfer
Systém VAK aneb jak děti přijímají informaceGarance
28.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferZnáte systém VAK? Je založen na vědomí, že každý z nás preferuje při přijímání informací jiný smysl. Zajímá vás, co s sebou tento systém přináší, jaké jsou jeho výhody při vzdělávání dětí a jak jej zavést do praxe? Jaké aktivity zařadit, když si nejste…
Pedagogická praxe - co je jinak?Garance
28.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferStále více pociťují učitelky mateřských škol a ředitelky tlak na pedagogickou práci, nároky, vycházející z pedagogické praxe, se stále více zvyšují. Kromě znalostí pedagogiky, didaktiky či například psychologie tvoří významnou část také znalosti kurikulárních…
Dotaz: Penále z prodlení
28.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferPříprava na úspěšný přechod z MŠ do ZŠGarance
27.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferZahájení povinné školní docházky je velmi důležitou a mimořádnou událostí v životě dítěte. Nástup do školy je završením dosavadního vývoje a vstupem do nové životní etapy. Dítě se na vstup do školy připravuje v předškolním zařízení, kde by měl být respektován…
Aktivity, činnosti a vzdělávací proces s využitím Gardnerovy teorieGarance
27.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferJe zcela nezbytné, aby docházelo k využívání širšího spektra metod a forem práce a zcela se prolínaly skupinové, individuální a frontální činnosti a aktivity.
Týdenní příprava učitelky MŠ - rozvržení aktivit, her a činností podle typologie Gardnerových inteligencíGarance
27.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferV následující tabulce naleznete ukázku různorodých činností a aktivit, kterými podporujeme pestrost vzdělávací nabídky. Jednotlivé části jsou během jednoho týdne (i déle) flexibilně…
Osm inteligencí a pestrost vzdělávací nabídkyGarance
27.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferVzdělávací nabídka mateřské školy zahrnuje celou řadu proměnných, které ovlivňují stanovené cíle. Proto by vzdělávací strategie měla být nastavena v maximální možné míře flexibilně a pružně, aby bylo možné reagovat na nově vzniklé a neočekávané situace. Tuto…
Rozhodnutí o osvobození od úplaty za předškolní vzděláváníGarance
25.1.2025, Zdroj: Verlag Dashöfer
Metodika směrnic a vnitřních předpisů pro MŠpřipravujemeGarance
23.1.2025, Délka videa: 00:00:00
, Zdroj: Verlag Dashöfer,Přitom ne vždy je úplně jasné, jaký je v nich rozdíl, a časté rezervy jsou často také v přímém obsahu a náležitostech, vycházejících z právního řádu. Připravili jsme pro Vás webinář, ve kterém se dozvíte základní pravidla tvorby interních předpisů organizace,…
Platové poměry ve školství: Jak zvládnout legislativní novinky v praxiZáznamGarance
22.1.2025, Délka videa: 03:08:09
, Zdroj: Verlag Dashöfer,Na tomto webináři Vám zkušená lektorka JUDr. Hana Poláková, uznávaná odbornice s dlouholetou praxí v oblasti školství a pracovního práva, ukáže, jak se vypořádat s nejnovějšími změnami v odměňování zaměstnanců. Zaměří se na praktické úpravy vnitřních platových…
Logicko-matematická inteligenceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferLogicko-matematická inteligence se vyznačuje schopností abstraktního myšlení, schopností řešit komplikované matematické úlohy, schopností rychlého, pružného a operativního rozhodování a analytiky.
Prostorová inteligenceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferProstorový typ inteligence je silně vázán na oblast vizualizace. Schopnost intenzivního vnímání barev, tvarů, předmětů a vzdálenosti s výbornou orientací v prostoru.
Tělesně-kinestetická inteligenceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferBodily-kinesthetic intelligence neboli tělesně-kinestetická inteligence. Jemná motorika, hrubá motorika, ladnost a precizní ztvárnění pohybu, jeho koordinace, vyobrazení emoce, touha, vytrvalost, píle, zrychlené reflexy. To vše můžeme zahrnout do této oblasti.…
Základy Gardnerovy teorieGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferV posledních letech zaznamenala teorie tzv. mnohočetné inteligence (The Theory of Multiple Inteligences) v České republice poměrně velký ohlas. Zásluhu na aplikaci v podmínkách specifik, vyplývajících z českého školství, má zejména doktorka Věra Krejčová. Ta…
Výhody, rizika, limity a možnosti využitíGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferV souvislosti s plánováním přípravy podle Gardnerovy teorie se významně mění i úloha a role pedagoga. Jeho úloha nespočívá v symetrickém předvádění, vedení a řízení jednotlivých činností, což ostatně není ani z hlediska možností pedagoga reálné. Jeho úkolem je…
Koncept osmi inteligencí a jejich aplikaceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferTeorie inteligencí může být užitečným pomocníkem při identifikaci nadání a využití jeho potenciálu. Rozvíjí oblasti a schopnosti dítěte, pro které má předpoklady. Většinou dané na biologické úrovni. Tento přístup značně naráží na tradiční pojetí vzdělávání…
Interpersonální inteligenceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferInterpersonální inteligence se vyznačuje výbornými komunikačními schopnostmi, schopností porozumět jiným, přijímat jejich sdělení. Jedinci s touto inteligencí projevují empatii a mimořádnou vnímavost v práci s nonverbální komunikací. Někdy se můžeme setkat…
Intrapersonální inteligenceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferIntrapersonální jedinec umí rozvíjet své city, emoce, prožitky, pracovat s nimi. Práce s vlastními silnými i slabými stránkami. Běžné je zde hluboké přemýšlení a schopnost kritického myšlení.…
Přírodovědná inteligenceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferPro přírodovědnou inteligenci (naturalistic inteligence) je typická zvýšená vnímavost pro přírodní jevy, živou a neživou přírodu, rozlišování živočišných druhů, rostliny a environmentální oblast. V literatuře můžeme inteligenci nalézt také nazvanou jako…
Lingvistická - jazyková inteligenceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferLingvistická – jazyková inteligence zahrnuje kompetence v oblasti mateřského a cizího jazyka. Konverzaci, čtení, psaní, porozumění slovu i textu, schopnost práce s informačními zdroji, tvoření textu, formulace vlastních myšlenek, práce s literaturou, vnímavost…
Proč Gardner?Garance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferAlternativní pedagogické směry a pestré výchovně-vzdělávací strategie jsou přínosem pro nový pohled na plánování a realizaci různých témat a námětů. V budoucnu bude stále více kladen důraz na osobnostně-sociální pojetí vzdělávací činnosti nejen v mateřských…
Hudební inteligenceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferInterpretace hudby, její vnímání, schopnost porozumět sdělení hudby, samostatná tvorba, komponování a využití v různých, netradičních sférách života. Takto lze stručně popsat jedince s preferencí hudební inteligence. To zahrnuje nejen hru na hudební nástroje,…
Vzor: Směrnice ke stanovení úplaty za předškolní vzděláváníGarance
20.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferPsychosomatika a její úskalíGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferPsychosomatické nemoci jsou zvláštní. Ve své podstatě neexistují. Stanovit jednotnou definici a jednoznačně říct, co to je psychosomatické onemocnění, je obtížné. Každá nemoc má svůj zcela „unikátní” klinický průběh, svou léčbu. Zcela specifickou skupinou v…
Adaptace dětí v mateřské školeGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferAdaptace na prostředí mateřské školy je zásadní změnou v životě dítěte. Každé dítě vnímá odloučení od rodičů jiným způsobem. Faktorů, které ovlivňují adaptaci, je celá řada. Uveďme jako příklad temperament a osobnost dítěte, výchovu, celkovou úroveň…
Využití Gardnerovy teorie mnohočetné inteligence aneb co pro děti ještě můžeme udělat?Garance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferNa úvod se zamysleme nad dětmi tak trochu šířeji. Často se ve své lektorské praxi setkávám s dotazy, v čem jsou dnešní děti jiné? Proč jsou nesoustředěné a proč neklidné? Mnoho odborníků a specialistů se mnou nebude souhlasit, ale nedomnívám se, že narůstají…
Využití Gardnerovy teorie mnohočetné inteligenceGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferV posledních letech zaznamenáváme postupné změny týkající se přístupů v oblasti výchovně-vzdělávacích strategií. Pedagogové se snaží odpovídajícím způsobem reagovat na různorodé složení kolektivů i typologickou pestrost. V praxi však čelí poměrně složité…
Výchozí analýza podnětného prostředíGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferV počátku školního roku je užitečné, jakou součást hodnocení třídy a reflexe pedagogických pracovníků vyhodnotit: komplexně připravenost prostředí pro výchovně-vzdělávací činnost, reflektovat oblast komunikace – směrem od pedagogů k dětem a zamyslet se nad…
Motivace versus stimulaceGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferMotivace dává poznávacímu procesu energii i orientaci, a proto hraje zcela zásadní roli v kvalitě celého procesu učení. Dítě s vnitřní potřebou poznávat poznává intenzivněji, hlouběji a komplexněji než to, které je k poznávání nuceno. V takovém případě nelze…
Plánování, příprava a rovina multiple inteligencesGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferV zahraniční literatuře se můžeme setkat s pojmem „multiple inteligences”. Je to souhrnné označení mnohočetné nebo chcete-li mnohostranné inteligence. Tímto nás tento pojem přivádí ke Gardnerově teorii. V posledních letech nachází tato teorie své uplatnění ve…
Co všechno můžeme pro děti udělat?Garance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferAsi největší důkaz o snaze poznávat a vzdělávat se, najdeme u dětí předškolního věku. Ta chvíle poznání je dostupná každému z nás, ať jsme rodičem nebo učitelem. Ty chvíle přicházejí v prvních třech letech, tedy v podstatě o dost dříve, než se dítě dostává do…
Klima třídy a jeho zásadní vliv na činnost mozkuGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferZásadní roli v motivaci všech účastníků výchovně-vzdělávacího procesu školy vytváří její klima. V rámci něj se setkáváme také s vlivem prostředí na motivaci dětí a na jejich další postoje k výchovně-vzdělávacím aktivitám, učiteli i například k asistentovi…
Význam připravenosti prostředí a neurodiverzitaGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferNeurodiverzita je obor věnující se duševním chorobám, duševnímu zdraví, ale také otázkám spojeným s vývojem mozku a porozumění jeho funkci. Kořeny a historii tohoto oboru nalezneme v Austrálii, u sociální vědkyně Judy Singer. V České republice patří mezi…
Rizika, nedostatky a chyby, které dělámeGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferNa oblast plánování, přípravy a realizace výchovně-vzdělávacího procesu se v mateřských školách zaměřuje při inspekční činnosti ve školách také Česká školní inspekce.
Vzor vnitřní směrnice - Pravidla o hospodaření s FKSP (2025)Garance
8.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferVnitřní předpis školy o poskytování cestovních náhradGarance
8.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferTento vnitřní předpis upravuje podmínky poskytování cestovních náhrad při pracovních cestách zaměstnanců, kteří jsou v pracovněprávních vztazích se školou _____________ (přesné označení, adresa) (dále též „škola” nebo…
Odstoupení od pracovní smlouvyGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferVýpověď dohody o pracovní činnostiGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferPřerušení mateřské dovolenéGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferŽádost o projednání výpovědi z pracovního poměruGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferOznámení zaměstnavatele, že trvá na výkonu práceGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferDohoda o rozvázání pracovního poměruGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferVzor Smlouvy o výpůjčce uzavřené podle § 2193 až 2200 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen občanský zákoník)Garance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferDohoda o výkonu práce přesčasGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferZaměstnavatel (název a sídlo): ......................
Upozornění na skončení pracovního poměruGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag Dashöfer