dnes je 9.2.2025

Koncept BOZP a BOZ dětí aneb jak se v tom neztratit?ZáznamGarance

3.2.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 01:08:55

Školy zajišťují bezpečnost a ochranu zdraví dětí, žáků a studentů při vzdělávání a výchově, činnostech s ním přímo souvisejících a při poskytování školských služeb - školský zákon. Škola podle školního vzdělávacího programu, zpracovaného na základě příslušného…

Přístupné pro: MŠ vzdělávání | MŠ komplet

Systém VAK aneb jak děti přijímají informaceGarance

28.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Znáte systém VAK? Je založen na vědomí, že každý z nás preferuje při přijímání informací jiný smysl. Zajímá vás, co s sebou tento systém přináší, jaké jsou jeho výhody při vzdělávání dětí a jak jej zavést do praxe? Jaké aktivity zařadit, když si nejste…

Pedagogická praxe - co je jinak?Garance

28.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Stále více pociťují učitelky mateřských škol a ředitelky tlak na pedagogickou práci, nároky, vycházející z pedagogické praxe, se stále více zvyšují. Kromě znalostí pedagogiky, didaktiky či například psychologie tvoří významnou část také znalosti kurikulárních…

Dotaz: Penále z prodlení

28.1.2025, Mgr. Martin Kaplán, Zdroj: Verlag Dashöfer

Příprava na úspěšný přechod z MŠ do ZŠGarance

27.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Zahájení povinné školní docházky je velmi důležitou a mimořádnou událostí v životě dítěte. Nástup do školy je završením dosavadního vývoje a vstupem do nové životní etapy. Dítě se na vstup do školy připravuje v předškolním zařízení, kde by měl být respektován…

Aktivity, činnosti a vzdělávací proces s využitím Gardnerovy teorieGarance

27.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Je zcela nezbytné, aby docházelo k využívání širšího spektra metod a forem práce a zcela se prolínaly skupinové, individuální a frontální činnosti a aktivity.

Týdenní příprava učitelky MŠ - rozvržení aktivit, her a činností podle typologie Gardnerových inteligencíGarance

27.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V následující tabulce naleznete ukázku různorodých činností a aktivit, kterými podporujeme pestrost vzdělávací nabídky. Jednotlivé části jsou během jednoho týdne (i déle) flexibilně…

Osm inteligencí a pestrost vzdělávací nabídkyGarance

27.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Vzdělávací nabídka mateřské školy zahrnuje celou řadu proměnných, které ovlivňují stanovené cíle. Proto by vzdělávací strategie měla být nastavena v maximální možné míře flexibilně a pružně, aby bylo možné reagovat na nově vzniklé a neočekávané situace. Tuto…

Metodika směrnic a vnitřních předpisů pro MŠpřipravujemeGarance

23.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 00:00:00

Přitom ne vždy je úplně jasné, jaký je v nich rozdíl, a časté rezervy jsou často také v přímém obsahu a náležitostech, vycházejících z právního řádu. Připravili jsme pro Vás webinář, ve kterém se dozvíte základní pravidla tvorby interních předpisů organizace,…

Přístupné pro: MŠ vzdělávání | MŠ komplet

Platové poměry ve školství: Jak zvládnout legislativní novinky v praxiZáznamGarance

22.1.2025, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 03:08:09

Na tomto webináři Vám zkušená lektorka JUDr. Hana Poláková, uznávaná odbornice s dlouholetou praxí v oblasti školství a pracovního práva, ukáže, jak se vypořádat s nejnovějšími změnami v odměňování zaměstnanců. Zaměří se na praktické úpravy vnitřních platových…

Přístupné pro: MŠ komplet

Logicko-matematická inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Logicko-matematická inteligence se vyznačuje schopností abstraktního myšlení, schopností řešit komplikované matematické úlohy, schopností rychlého, pružného a operativního rozhodování a analytiky.

Prostorová inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Prostorový typ inteligence je silně vázán na oblast vizualizace. Schopnost intenzivního vnímání barev, tvarů, předmětů a vzdálenosti s výbornou orientací v prostoru.

Tělesně-kinestetická inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Bodily-kinesthetic intelligence neboli tělesně-kinestetická inteligence. Jemná motorika, hrubá motorika, ladnost a precizní ztvárnění pohybu, jeho koordinace, vyobrazení emoce, touha, vytrvalost, píle, zrychlené reflexy. To vše můžeme zahrnout do této oblasti.…

Základy Gardnerovy teorieGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V posledních letech zaznamenala teorie tzv. mnohočetné inteligence (The Theory of Multiple Inteligences) v České republice poměrně velký ohlas. Zásluhu na aplikaci v podmínkách specifik, vyplývajících z českého školství, má zejména doktorka Věra Krejčová. Ta…

Výhody, rizika, limity a možnosti využitíGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V souvislosti s plánováním přípravy podle Gardnerovy teorie se významně mění i úloha a role pedagoga. Jeho úloha nespočívá v symetrickém předvádění, vedení a řízení jednotlivých činností, což ostatně není ani z hlediska možností pedagoga reálné. Jeho úkolem je…

Koncept osmi inteligencí a jejich aplikaceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Teorie inteligencí může být užitečným pomocníkem při identifikaci nadání a využití jeho potenciálu. Rozvíjí oblasti a schopnosti dítěte, pro které má předpoklady. Většinou dané na biologické úrovni. Tento přístup značně naráží na tradiční pojetí vzdělávání…

Interpersonální inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Interpersonální inteligence se vyznačuje výbornými komunikačními schopnostmi, schopností porozumět jiným, přijímat jejich sdělení. Jedinci s touto inteligencí projevují empatii a mimořádnou vnímavost v práci s nonverbální komunikací. Někdy se můžeme setkat…

Intrapersonální inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Intrapersonální jedinec umí rozvíjet své city, emoce, prožitky, pracovat s nimi. Práce s vlastními silnými i slabými stránkami. Běžné je zde hluboké přemýšlení a schopnost kritického myšlení.…

Přírodovědná inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Pro přírodovědnou inteligenci (naturalistic inteligence) je typická zvýšená vnímavost pro přírodní jevy, živou a neživou přírodu, rozlišování živočišných druhů, rostliny a environmentální oblast. V literatuře můžeme inteligenci nalézt také nazvanou jako…

Lingvistická - jazyková inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Lingvistická – jazyková inteligence zahrnuje kompetence v oblasti mateřského a cizího jazyka. Konverzaci, čtení, psaní, porozumění slovu i textu, schopnost práce s informačními zdroji, tvoření textu, formulace vlastních myšlenek, práce s literaturou, vnímavost…

Proč Gardner?Garance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Alternativní pedagogické směry a pestré výchovně-vzdělávací strategie jsou přínosem pro nový pohled na plánování a realizaci různých témat a námětů. V budoucnu bude stále více kladen důraz na osobnostně-sociální pojetí vzdělávací činnosti nejen v mateřských…

Hudební inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Interpretace hudby, její vnímání, schopnost porozumět sdělení hudby, samostatná tvorba, komponování a využití v různých, netradičních sférách života. Takto lze stručně popsat jedince s preferencí hudební inteligence. To zahrnuje nejen hru na hudební nástroje,…

Psychosomatika a její úskalíGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Psychosomatické nemoci jsou zvláštní. Ve své podstatě neexistují. Stanovit jednotnou definici a jednoznačně říct, co to je psychosomatické onemocnění, je obtížné. Každá nemoc má svůj zcela „unikátní” klinický průběh, svou léčbu. Zcela specifickou skupinou v…

Adaptace dětí v mateřské školeGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Adaptace na prostředí mateřské školy je zásadní změnou v životě dítěte. Každé dítě vnímá odloučení od rodičů jiným způsobem. Faktorů, které ovlivňují adaptaci, je celá řada. Uveďme jako příklad temperament a osobnost dítěte, výchovu, celkovou úroveň…

Využití Gardnerovy teorie mnohočetné inteligence aneb co pro děti ještě můžeme udělat?Garance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Na úvod se zamysleme nad dětmi tak trochu šířeji. Často se ve své lektorské praxi setkávám s dotazy, v čem jsou dnešní děti jiné? Proč jsou nesoustředěné a proč neklidné? Mnoho odborníků a specialistů se mnou nebude souhlasit, ale nedomnívám se, že narůstají…

Využití Gardnerovy teorie mnohočetné inteligenceGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V posledních letech zaznamenáváme postupné změny týkající se přístupů v oblasti výchovně-vzdělávacích strategií. Pedagogové se snaží odpovídajícím způsobem reagovat na různorodé složení kolektivů i typologickou pestrost. V praxi však čelí poměrně složité…

Výchozí analýza podnětného prostředíGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V počátku školního roku je užitečné, jakou součást hodnocení třídy a reflexe pedagogických pracovníků vyhodnotit: komplexně připravenost prostředí pro výchovně-vzdělávací činnost, reflektovat oblast komunikace – směrem od pedagogů k dětem a zamyslet se nad…

Plánování, příprava a rovina multiple inteligencesGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V zahraniční literatuře se můžeme setkat s pojmem „multiple inteligences”. Je to souhrnné označení mnohočetné nebo chcete-li mnohostranné inteligence. Tímto nás tento pojem přivádí ke Gardnerově teorii. V posledních letech nachází tato teorie své uplatnění ve…

Motivace versus stimulaceGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Motivace dává poznávacímu procesu energii i orientaci, a proto hraje zcela zásadní roli v kvalitě celého procesu učení. Dítě s vnitřní potřebou poznávat poznává intenzivněji, hlouběji a komplexněji než to, které je k poznávání nuceno. V takovém případě nelze…

Co všechno můžeme pro děti udělat?Garance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Asi největší důkaz o snaze poznávat a vzdělávat se, najdeme u dětí předškolního věku. Ta chvíle poznání je dostupná každému z nás, ať jsme rodičem nebo učitelem. Ty chvíle přicházejí v prvních třech letech, tedy v podstatě o dost dříve, než se dítě dostává do…

Klima třídy a jeho zásadní vliv na činnost mozkuGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Zásadní roli v motivaci všech účastníků výchovně-vzdělávacího procesu školy vytváří její klima. V rámci něj se setkáváme také s vlivem prostředí na motivaci dětí a na jejich další postoje k výchovně-vzdělávacím aktivitám, učiteli i například k asistentovi…

Význam připravenosti prostředí a neurodiverzitaGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Neurodiverzita je obor věnující se duševním chorobám, duševnímu zdraví, ale také otázkám spojeným s vývojem mozku a porozumění jeho funkci. Kořeny a historii tohoto oboru nalezneme v Austrálii, u sociální vědkyně Judy Singer. V České republice patří mezi…

Rizika, nedostatky a chyby, které dělámeGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Na oblast plánování, přípravy a realizace výchovně-vzdělávacího procesu se v mateřských školách zaměřuje při inspekční činnosti ve školách také Česká školní inspekce.

Vzor vnitřní směrnice - Pravidla o hospodaření s FKSP (2025)Garance

8.1.2025, Ing. Eliška Hryzláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Vnitřní předpis školy o poskytování cestovních náhradGarance

8.1.2025, Jaroslava Pfeilerová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Tento vnitřní předpis upravuje podmínky poskytování cestovních náhrad při pracovních cestách zaměstnanců, kteří jsou v pracovněprávních vztazích se školou _____________ (přesné označení, adresa) (dále též „škola” nebo…

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Žádost o povolení kratší pracovní dobyGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Odstoupení od pracovní smlouvyGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Oznámení zaměstnavatele, že trvá na výkonu práceGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Dohoda o srážkách ze mzdyGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Dohoda o zrušení dohody o pracovní činnostiGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Výpověď dohody o pracovní činnostiGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr - komentářGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Pracovní poměr nemusí být jedinou formou, prostřednictvím které může zaměstnavatel zajišťovat plnění svých úkolů, přestože ustanovení § 74 ZP stanoví, že zaměstnavatel má zajišťovat plnění svých úkol především zaměstnanci v pracovním poměru. Zákoník práce…

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Přerušení mateřské dovolenéGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Dohoda o rozvázání pracovního poměruGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Směrnice o postupu při odškodňování pracovních úrazůGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Tato směrnice upravuje postup při odškodňování pracovních úrazů vzniklých zaměstnancům, kteří jsou v pracovněprávním vztahu se školou ………………..… (název školy podle zřizovací listiny) (dále jako „škola“ nebo též jako…

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Dohoda o pracovní činnostiGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Dohoda o provedení práceGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Vnitřní pracovní řád školyGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Tento vnitřní pracovní řád školy vydává _____________ (přesné označení, adresa) (dále jako „Škola“ nebo též jako…

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Zaplacení odstupnéhoGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Pracovní posudekGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet
Nahrávám...
Nahrávám...